Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Legend: The Words and Days
Legend: The Words and Days Legend: The Words and Days

Door Kasper Bosmans

Legend: The Words and Days
Legend: The Words and Days Legend: The Words and Days

In zijn serie gouaches op paneel Legend: The Words and Days laat kunstenaar Kasper Bosmans zich inspireren door verschillende tradities en verhalen uit de klassieke, Egyptische en Europese mythologie. De kleurrijke schilderijtjes op A4-formaat tonen een geheel eigen visueel idioom, dat verwijst naar middeleeuwse heraldiek en religieuze symboliek. Binnen deze serie schilderijen staan cultuurhistorische verhalen rond de kraanvogel en ibis centraal: twee vogelsoorten die in verschillende beschavingen en culturen een symbolische betekenis hebben.

Jaar

Materiaal

Gouache en zilverstift op populierenhout multiplex

Afmetingen