Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Een Museum vol Bloemen
Een Museum vol Bloemen Een Museum vol Bloemen

Flowers in the Regent Room

Dit najaar mag eigenlijk niemand door het Haarlemse Groot Heiligland lopen zonder even het Frans Hals Museum binnen te gaan want er zijn in verschillende zalen schitterende herfstboeketten te bewonderen. Vrijwilligers van de Vereniging van Vrienden van het museum verzorgen elk voorjaar voor zo’n verfraaiing van de museumzalen, waardoor het museum dan altijd op zijn mooist oogt. Ter gelegenheid van de tentoonstelling De Gouden Eeuw begint in Haarlem vindt de bloemenhulde dit jaar in de herfst plaats.Voortdurend worden de bloemen ververst en opnieuw geschikt. Dit keer worden onder andere de vazen van Bernard Heesen gebruikt.

De glaskunstenaar Bernard Heesen werd oorspronkelijk opgeleid tot architect. Tijdens zijn studie werkte hij al regelmatig in het glasatelier van zijn vader, De Oude Horn in Acquoy. Vlak voor zijn afstuderen koos hij toch voor het ”glas”. Hij werkte in het begin onder andere voor de grondlegger van de Nederlandse glaskunst, Andries Copier en voerde er werk uit voor zijn vader Willem Heesen. In 1996 kwam het moment dat hij de leiding van De Oude Horn overnam van zijn vader. Sindsdien werkt hij aan een eigen oeuvre dat zich onderscheidt door een eigenzinnige vormgeving met een humoristische ondertoon. Bernard Heesen zette de traditie van het atelier voort en tot op de dag van vandaag maakt hij er zijn eigen werk. Daarnaast vinden beeldend kunstenaars hun weg naar de studio die daardoor tevens een broedplaats is voor experimentele ontwikkelingen in de glaskunst.

Flowers in the Regent Room