De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Frans Hals 2.0
Frans Hals 2.0 Frans Hals 2.0

Een ruime entree met natuurlijk licht en respect voor historische materialen en details.

Kunst kijken in de salon.

Ontwerpplannen voor een toekomstbestendig museum

Het vernieuwde Frans Hals Museum is één museum op twee locaties (Hof en Hal) met een programma in drie smaken: oude kunst, hedendaagse kunst en een ‘fusion’- de cocktail van beide. Inhoudelijk zijn wij klaar voor de toekomst, maar om onze gebouwen toekomstbestendig te maken is een fysieke facelift noodzakelijk. Het ontwerp voor deze verbouwing is in een kleine expositie in Hof te zien.

Het plan is ontwikkeld in samenwerking met het Haarlems-New Yorkse architectenbureau SO – IL. Het uitgangspunt is een museum van en voor de stad: zonder (figuurlijke) drempels, optimaal zichtbaar, gastvrij en duurzaam. Na de verbouwing bieden we een ruime, goed zichtbare entree, een winkel en café op beide locaties, educatieve zones voor families, comfortabele publieksfaciliteiten, een gratis kunstsalon in Hal, een uitnodigende tuin en buitenruimte, een dakterras met fenomenaal uitzicht, goed geklimatiseerde museumzalen voor de kunst en een historische architectuur die de komende jaren tegen een stootje kan.

De make-over van het Frans Hals Museum wordt mede mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij.

Kunst kijken in de salon.