Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Frans op de Uitmarkt
Frans op de Uitmarkt Frans op de Uitmarkt

Links: Frans Hals, Portret van Pieter Jacobsz Olycan, 1629/30, Frans Hals Museum, in langdurig bruikleen van een particuliere collectie & Vincent van Gogh, Postbode Joseph Roulin, 1888, Museum of Fine Arts, Boston, Gift van Robert Treat Paine, 2nd. Rechts: Leonardo da Vinci, Hoofd van een jonge vrouw, driekwart naar links, Biblioteca Reale, Turijn

Hof

Kom tijdens de Uitmarkt in Amsterdam naar het Portretpaviljoen van Teylers Museum en Frans Hals Museum!

Dit najaar ontmoet je in Haarlem meer dan 150 meesterwerken tijdens de tentoonstellingen Leonardo da Vinci en Frans Hals en de Modernen. Op de Uitmarkt geven Teylers Museum en Frans Hals Museum je alvast een voorproef in het ‘Portretpaviljoen’. Oefen zelf op het maken van een meesterwerk tijdens onze doorlopende workshop modeltekenen.
Liever even uitblazen? Laat je dan vereeuwigen door één van onze portrettekenaars en neem je eigen ‘mona-lisa-smile’ mee naar huis!

Workshop modeltekenen

Hoe leg je je model zo ‘echt’ mogelijk vast? Hoe creëer je schaduw, expressie en emotie?
Kunstenaar Toon Berghahn leert je in korte en lange(re) sessies de fijne kneepjes van het modeltekenen.

Turbotekenen: portretsessies

Onze vier turbotekenaars zetten in razend tempo jouw portret op papier.
Ellen Hooghoudt, Floris Solleveld, Jesse Strikweda en Philip Lindeman tekenen met verschillende materialen en in een heel eigen stijl jouw gezicht. Schuif aan, geef ze je beste ‘Mona-Lisa-smile’ en neem je beeltenis mee naar huis!

Praktische info

Zaterdag en zondag doorlopend van 12 tot 18 uur. De Uitmarkt is gratis te bezoeken.

Let op: dit event vindt plaats tijdens de Uitmarkt in Amsterdam. Ons paviljoen is te vinden in het museumkwartier op het Marineterrein.