Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Haarlem Cultuur Festival
Haarlem Cultuur Festival Haarlem Cultuur Festival

Foto: Maarten Nauw

Foto: Caroline Coehorst

Hof & Hal

± minuten

± minuten

Haarlem Cultuur Festival is dé opening van het culturele seizoen in Haarlem, en ook dit jaar doet het Frans Hals Museum daar uiteraard aan mee!

Zowel op zaterdag als zondag is de tentoonstelling Rendez-vous met Frans Hals op beide locaties te bezoeken. Deze tentoonstelling is nog maar een paar weken te zien. De entree is anders dan anders. Hal is namelijk beide dagen gratis toegankelijk, en Hof bezoek je met 50% korting! Hieronder staat het speciale programma tijdens het Haarlems Cultuur Festival. Daarnaast vindt zaterdagavond de Haarlemse Cultuurnacht plaats in locatie Hof.

Foto: Maarten Nauw

Zaterdag: Turbotours in Hal

Laat je in rap tempo meevoeren langs hoogtepunten uit de tentoonstelling Rendez-vous met Frans Hals op locatie Hal aan de Grote Markt. Tijdens een gratis turbotour van 20 minuten vertelt de museumdocent je alles over het werk van hedendaagse kunstenaars dat geïnspireerd is op de 17e-eeuwse naamgever van het museum. Wees op tijd, want per keer kunnen er 15 bezoekers mee. Deelname is gratis.

De tours starten om 13:30, 14 en 14:30 uur.

Zaterdag: Anna Jents in Hal

Een bevlogen Drentse singer-songwriter uit Amsterdam met een unieke donkere sound, die je mee op reis neemt naar country, soul- singer-songwriter en hedendaagse bestemmingen!

Anna speelt op zaterdag van 14:30 tot 16 uur in de Vleeshal.

Foto: Caroline Coehorst

Zondag: Kekke Koppies (5-10 jaar) in Hof

Kom knutselen in Studio H en maak je eigen zelfportret! De workshopdocenten helpen je op weg en voorzien je van een glaasje limonade en wat lekkers. Leuk voor kinderen tussen 5 en 10 jaar.

De workshop vindt plaats van 13–16 uur en is gratis toegankelijk.

Zondag: Instaptour in Hof

Tijdens de workshop Kekke Koppies, kunnen de ouders mee met de reguliere wekelijkse instaptour door Rendez-vous met Frans Hals in HofLees hier meer over de instaptours.

Meer weten over het volledige programma van het Haarlemse cultuurfestival? Klik hier.