De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Haarlemse Cultuurnacht
Haarlemse Cultuurnacht Haarlemse Cultuurnacht

Foto: Maarten Nauw

Nina Katchadourian, Lavatory Self-portrait in the Flemish Style #3 (‘Seat Assignment’ Project, 2010 - ongoing), C-print, Courtesy de kunstenaar en Catharine Clark Gallery, San Francisco

Hof

In één nacht ontdekken wat Haarlem aan kunst en cultuur te bieden heeft? Dat doe je natuurlijk tijdens de Haarlemse Cultuurnacht!

Tijdens de Haarlemse Cultuurnacht beleef je het Frans Hals Museum – Hof nét even anders! Pak één van de turbotours en raas in rap tempo langs hoogtepunten uit de tentoonstelling, sjans in onze Salon of maak je eigen 17e-eeuwse ‘pleepapierportret’ á la Nina Katchadourian. Liever private poetry of gewoon een dansje en een drankje in het café? Het kan deze avond allemaal!

Foto: Maarten Nauw

Turbotour: Old Skool, New Cool

Trek tijdens de Cultuurnacht een sprintje naar Frans Hals Museum – Hof en check oude en nieuwe kunst in een turbotour van 20 minuten! De turboutours starten vanavond om 21, 22, en 23 uur. Wees op tijd, want vol = vol!

Salonsjansen

Meet the one and only Sjanie Sjans. Deze ‘grande dame’ van de liefde matcht je in no-time aan een knappe kop in het Frans Hals Museum. Tinder 2.0! Sessies starten om 21:15, 21:45, 22:15 en 22:45 uur.

Put it in perspective

Schuif aan bij de doorlopende tekenworkshop in de HUBS van het Frans Hals Museum – Hof. Zoom in, werk uit en bekijk jezelf met andere ogen! Doorlopend van 20:30 tot 23:30 uur.

Private Poetry

Janneke Hopman ratelt in een paar minuten de meest intieme poëzie uit haar typemachine.  Stoffige woorden vermengt ze tijdens de Cultuurnacht met slang, zodat je daarna nóóit meer denkt dat dichten voor suffe oma’s is. Come get your very own! Doorlopend van 21 uur tot middernacht.

Get ya Katcha!

Maak een zelfportret à la Nina Katchadourian. Compleet met 17e-eeuwse kraag van niets minder dan wc-papier. Very vogue! Doorlopend van 20:30 uur tot middernacht.

Meer zen, meer zien
Overdosis kunst gehad? Leg je lekker op een yogamat in onze versierde binnentuin en kom tot rust tijdens een lesje verzorgd door Sportcentrum Kenamju. Met onze kunsttips wordt meer zen ook meteen meer zien: voor speciaal geselecteerde werken chill je nog even heerlijk verder.
Praktische info

De Haarlemse Cultuurnacht duurt van 20 uur tot middernacht. Tickets kosten €15 en kun je hier bestellen. Blijf op de hoogte van het programma via ons facebook event.