Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Keti Koti Haarlem
Keti Koti Haarlem Keti Koti Haarlem

Hof

Partners

Stichting Keti Koti Haarlem

16 - 20 uur

Gratis toegang

Herdenking slavernijverleden in het Frans Hals Museum

Op 1 juli herdenkt Haarlem de slachtoffers en vieren we tegelijkertijd de afschaffing van de slavernij. Daarom organiseren Stichting Keti Koti Haarlem en het Frans Hals Museum op die dag Keti Koti Haarlem: een evenement met muziek, workshops, hapjes en uitwisseling in het museum.

15.00 uur
Inloop in museum & Brassband Eathquake trekt van de Philharmonie naar het Frans Hals Museum
16.00 uur
Start programma met speeches van directeur van het Frans Hals Museum Lidewij de Koekkoek, burgemeester van Haarlem Jos Wienen en Minister van Defensie Kajsa Ollongren. Herdenking. En optreden van Brassband Earthquake
17.00 uur
Workshop authentieke muziekinstrumenten door Roel Calister & Rondleiders laten je de collectie door de bril van slavernij bekijken
18.00 uur
Capoeira door Capoeira School Semente gevolgd door Anansi verhalen door Winston Scholtenberg
18.30 uur
Workshop hoofddoek vouwen door Arlyne Klimop in de Eetzaal & Noelle Beerepoot begeleidt dialoog Slavernij toen, racisme nu in de Schutterszaal
Naast Afrikaanse en Caribische muziek van DJ Stan Rijven kun je genieten van Antilliaanse en Surinaamse hapjes
20.00 uur
Einde

Zaterdag 1 juli, 16 – 20 uur
Frans Hals Museum, Groot Heiligland 62
Gratis toegang

Extra informatie bij de vaste collectiepresentatie
Van 1 juli t/m 3 september voegt het Frans Hals Museum extra informatie toe aan de vaste collectiepresentatie. Daarmee ontdek je met speciale tekstbordjes de kunst van de stad vanuit een andere blik. Een blik waarbij de ongelijke machtsverhoudingen van het Nederlandse koloniale systeem en de rol van de slavernij centraal staan. Ook kun je iedere zondag in gesprek met speciaal getrainde museumdocenten over dit onderwerp tijdens een interactief Verhaal op zaal.

Meer informatie over Keti Koti Haarlem Sporen van slavernij in het Frans Hals Museum