De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Kleurplaat voor thuis
Kleurplaat voor thuis Kleurplaat voor thuis

Detail van: Schutters van wijk XI onder leiding van kapitein Reynier Reael, bekend als ‘De Magere Compagnie’, bruikleen van het Rijksmuseum, Amsterdam | illustratie: Gemma Pauwels

Gebruik je fantasie en maak de tekening af

Je kunt weer op bezoek bij de schutters! Haal het museum alvast in huis voordat je Alle Schuttersstukken bezoekt.

Dit schuttersstuk wordt ook wel ‘De Magere Compagnie’ genoemd en hangt normaal in het Rijksmuseum in Amsterdam. We hebben het tijdelijk te leen waardoor nu alle schuttersstukken van Frans Hals bij elkaar te zien zijn. Frans Hals begon aan het schilderij in 1633 maar omdat hij het drie jaar later nog niet klaar had, maakt Pieter Codde het af. Hoe zou jij dit schilderij afmaken?

Jij doet vast niet zo lang over de kleurplaat als Frans en Pieter… Kleur hem op je allermooist in, gebruik je eigen fantasie en maak de tekening zelf af.

Schrijf daarna een mooie boodschap achterop en stuur hem op naar iemand die wel een vrolijke tekening kan gebruiken. Of maak er een foto van en deel hem met ons via @franshalsmuseum op Facebook of Instagram met #FHMkleurplaat. De meest creatieve inzendingen delen we in ons ‘online museum’ op de socials.

Download de kleurplaat

Ontdek meer activiteit