De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Meet Anna Bella Geiger
Meet Anna Bella Geiger Meet Anna Bella Geiger

VriendenLoterij

Taal

Gratis toegang

Deze activiteit is inbegrepen bij je ticket voor locatie Hal op 2 en 3 april voor het tijdslot van 14:00 uur.

Q&A-sessie met Braziliaans Kunstpionier Anna Bella Geiger

Meet Anna Bella Geiger at Frans Hals Museum Hal

Tijdens het openingsweekend van Anna Bella Geiger. Braziliaans Kunstpionier, de eerste solotentoonstelling van Anna Bella Geiger in Nederland, is de kunstenaar zelf aanwezig. Op 2 en 3 april kun je haar ontmoeten tijdens je bezoek aan locatie Hal van het Frans Hals Museum.

Om 14:00 uur kun je luisteren naar een korte introductie en het interview met Anna Bella Geiger door museale podcastmaker Caspar Stalenhoef, en haar zelf ook vragen stellen. Zo ontdek je meer over het werk en leven van Anna Bella Geiger.

Deze unieke kans om haar te ontmoeten is gratis bij je museumbezoek aan locatie Hal op basis van beschikbaarheid. Reserveer dus nu je tijdslot op 2 of 3 april om 14:00 uur. Deze activiteit is Engels gesproken.

Reserveer
Braziliaans Kunstpionier

Anna Bella Geiger is een van de belangrijkste hedendaagse Braziliaanse kunstenaars. Ze heeft veel invloed gehad op de ontwikkeling van de hedendaagse kunst in Brazilië. Ze maakte al vroeg abstract werk en was een pionier in de videokunst. Zelfs onder de moeilijke omstandigheden tijdens de dictatuur in haar land bleef ze kunst maken. Tot op de dag van vandaag is ze actief als kunstenaar en creëert ze etsen, gravures, sculpturen en collages. Haar oeuvre is omvangrijk, veelzijdig en omspant ruim zestig jaar. Haar werk is opgenomen in collecties van toonaangevende musea als Centre Pompidou (Parijs) en Museum of Modern Art (New York).

Meer over de tentoonstelling