Museum in Bloei

Vibeke Struben en hun teams

VriendenLoterij

Bloemenpracht van voorjaarsboeketten

Wie aan tulpen denkt, denkt vaak aan dat ene vaasje op de keukentafel. Dat welhaast vanzelfsprekende bosje doet bijna vergeten dat de tulp zo veel meer is dan een volledige ingeburgerde en daardoor weinig verrassende bloem.

Tussen 30 maart en 22 april fleuren vrijwilligers van de Vrienden van het Frans Hals Museum onder leiding van Vibeke Struben de zalen op. Hierna worden tussen 24 april en 13 mei de vazen gevuld door bloemsierkunstenaar Paul Wijkmeijer en zijn team.

Gerrit Rietveld Academie

Studenten van de afdeling keramiek van de Gerrit Rietveld Academie maakten onder begeleiding van docent en kunstenaar Hans van Bentem nieuwe vazen geïnspireerd op het thema huwelijk. Zij zijn: Chandra Conforti, Camille Cornillon, Birce Dar, Jesper Dobbeling, Sisse Holst Pederson, Susan Melo Soto, Alexis Stephenson, Columba Williams.

Met dank aan:
Annemieke’s pluktuin, Dobbe Flowers, Openluchttheater Caprera, Flowerboost, kwekerij A.C. van Graven, kwekerij Fred Booij en W.F. Leenen.