Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Museum in Bloei
Museum in Bloei Museum in Bloei

Boven: eerdere editie Museum in Bloei, foto Gert Jan van Rooij Onder: Pieter Gerritsz Roestraten, Stilleven met parfumbrander (detail), c. 1660, Frans Hals Museum

Hof

Partners

VriendenLoterij, Vereniging Vrienden van het Frans Hals Museum

Traditiegetrouw staat het museum in het voorjaar in bloei

Het gebeurt zelden, verse bloemen of planten in museumzalen, maar traditiegetrouw staat het Frans Hals Museum in het voorjaar ‘in bloei’.

De zalen vol oude meesters en hedendaagse kunst worden voorzien van spectaculaire  bloemcreaties in de mooiste design- en historische vazen, waaronder van Bernard Heesen, Henry Dean, Ritsue Mishima en Jan van der Vaart. Het Vip’s team van de Vrienden van het Frans Hals Museum onder leiding van Vibeke Struben neemt het eerste deel van Museum in Bloei op zich. Vanaf 26 april zijn de weelderige boeketten van bloemkunstenaar Paul Wijkmeijer van bloemenatelier Klavertje Vijf te zien. Hierdoor krijgt het museum een unieke sfeer, in de periode dat de nabijgelegen Keukenhof geopend is.