De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Nalaten aan cultuur
Nalaten aan cultuur Nalaten aan cultuur

Foto: Josephine Drehmans

Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem

de Toneelschuur/Toneelschuur Producties

Teylers Museum

Heb jij weleens overwogen om een Haarlemse culturele instelling op te nemen in je testament?

Giften van particuliere begunstigers zijn en blijven hard nodig. Nu en in de toekomst! Om hierover meer informatie te bieden aan cultuurliefhebbers organiseert het Frans Hals Museum samen met de andere drie grote culturele organisaties in Haarlem – Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem, de Toneelschuur/Toneelschuur Producties en Teylers Museum – een informatieve bijeenkomst over “Nalaten aan cultuur in Haarlem”. Deze vindt plaats op maandag 11 maart van 10 tot 13 uur in het Frans Hals Museum – Hof.

De vier culturele organisaties hebben de handen ineen geslagen om onze trouwe bezoekers op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden omtrent nalaten aan de cultuur.

Kandidaat-notaris Adriaan Helmig uit Haarlem zal vanuit zijn jarenlange ervaring een toelichting geven op belangrijke facetten van het nalaten, zoals het opstellen van een testament, een legaat of een Fonds op Naam. De culturele organisaties zullen meer vertellen over de mogelijke bestemming van de gift en er is ruime gelegenheid om vragen te stellen. Daarna geeft een museumdocent een turbo tour door de nieuwe collectiepresentatie in Hof.

Foto: Josephine Drehmans

10 uur  Inloop met koffie/thee

10:15 uur Welkom door het Frans Hals Museum

10:30 uur Uitleg van notaris Adriaan Helmig

11 uur Presentatie ‘Nalaten aan cultuur in Haarlem’

11:30 uur Turbo tour door het museum

12 uur Lunch met broodjes en gelegenheid tot napraten

13 uur Einde

Aanmelden

Gratis toegankelijk voor alle geïnteresseerden. Aanmelden kan door een mail te sturen naar Hoofd Fondsenwerving en Relatiebeheer Emma Swaan op E.swaan@franshalsmuseum.nl.