Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Museum in Bloei herfst-editie
Museum in Bloei herfst-editie Museum in Bloei herfst-editie

Foto: Simone van Rees

VriendenLoterij

Stemmig, aards, sfeervol

Normaal gesproken staat elk voorjaar het Frans Hals Museum letterlijk in bloei. Zalen met oude meesters en hedendaagse kunst worden voorzien van bloemcreaties in de mooiste design- en historische vazen.

Dit voorjaar kon dat helaas niet. Daarom maken we nu het najaar extra feestelijk! Tussen 24 oktober 2020 en 6 december beleef je het Frans Hals Museum eenmalig in een sfeervolle herfsttooi. In de eerste drie weken worden creaties getoond van herfsttakken en bloemen van zijde. Vanaf 17 november zijn er verse bloemcomposities te bewonderen.

Museum in Bloei is niet meer weg te denken uit het Frans Hals Museum. In het voorjaar van 1989 startte een enthousiaste groep vrijwilligers van de Vrienden met het maken van  bijzondere boeketten in de museumzalen. Het bleek een succes en is dat nu al meer dan dertig jaar.

Tussen 24 oktober en 15 november presenteert het Vip’s team van de Vrienden van het Frans Hals Museum onder leiding van Vibeke Struben hun stylingkunsten. Soms uitbundig, soms subtiel stemmen zij hun composities van herfsttakken en zijden bloemen af op de stijl van de zaal en de schilderijen.

Aansluitend kun je tot en met 6 december de verse bloemcreaties bewonderen van de Haarlemse bloemkunstenaar Paul Wijkmeijer en zijn team van het vermaarde bloemenatelier Klavertje Vijf. Zij tillen boeketten naar een next level en zoeken altijd nieuwe wegen om bloemen in de hoofdrol te zetten!

Foto: Simone van Rees