Boring Festival bij locatie Hal
Boring Festival bij locatie Hal Boring Festival bij locatie Hal

Een bruisend weekend vol kunst, muziek, theater en nachtleven

Op 28 en 29 januari 2022 is de binnenstad van Haarlem het decor voor Boring. Een nieuw tweedaags multi- en interdisciplinair (podium) kunstenfestival in het centrum van Haarlem, dat de binnenstad gaat openbreken met een levendige mix van muziek, kunst, theater, community en nachtleven. Het programma is overal en interdisciplinair; de bezoeker ziet hiphop in een historisch museum, beleeft video installaties op onverwachte plekken en ervaart moderne dans van de meest getalenteerde jonge makers.

Het festival zal plaatsvinden in de toonaangevende culturele instellingen van Haarlem: Philharmonie Haarlem, Teylers Museum, Noord- Hollands Archief, Patronaat, Frans Hals Museum locatie Hal, De Vishal en De Schuur. Verwacht dus hiphop in een museum, raven in een klein theater, moderne kunst in foyers, experimenteel theater in een kerk. En kom ‘anders kijken, meer zien’ in locatie Hal van het Frans Hals Museum.

De Haarlemse binnenstad als festivalterrein
De binnenstad van Haarlem is het perfecte festivalterrein. Alle zeven locaties zijn maximaal tien minuten lopen van elkaar. De bezoeker komt met diens Boring-festivalbandje overal binnen. Overnachten kan ook; Boring heeft met de leukste hotels van Haarlem een mooie combi deal gemaakt. Tientallen restaurants in de stad hebben dit weekend een Boring-gerecht op hun menu staan.

Het programma van Boring wordt de komende maanden bekend.
Tickets zijn verkrijgbaar via: www.boringfestival.nl

Ontdek meer nieuws