Combiticket Frans Hals en de Modernen
Combiticket Frans Hals en de Modernen Combiticket Frans Hals en de Modernen

Links: Frans Hals, Portret van Pieter Jacobsz Olycan, 1629/30, Frans Hals Museum, in langdurig bruikleen van een particuliere collectie & Vincent van Gogh, Postbode Joseph Roulin, 1888, Museum of Fine Arts, Boston, Gift van Robert Treat Paine, 2nd. Rechts: Leonardo da Vinci, Hoofd van een jonge vrouw, driekwart naar links, Biblioteca Reale, Turijn

De kaartverkoop voor de grote najaarstentoonstelling Frans Hals en de Modernen in Frans Hals Museum – Hof is van start!  Koop nu een combiticket waarmee je het Frans Hals Museum en Teylers Museum samen voordelig kunt bezoeken.

Meer dan 150 meesterwerken van grootmeesters uit de kunstgeschiedenis zijn dit najaar te bewonderen in Haarlem. De twee Haarlemse musea Frans Hals Museum en Teylers Museum programmeren gelijktijdig een zogenaamde ‘blockbustertentoonstelling’. Frans Hals en de Modernen bij het Frans Hals Museum – Hof, en Leonardo da Vinci bij Teylers Museum. Voor wie beide tentoonstellingen wil bezoeken, is er een combiticket met een aantrekkelijke korting van €7,50. Inmiddels is de kaartverkoop gestart!

Frans Hals en de Modernen

De grote najaarstentoonstelling toont de enorme impact van Frans Hals op moderne schilders uit de 19e eeuw, zoals Van Gogh, Manet, Singer Sargent en Liebermann. Voor het eerst worden de schilderijen van de beroemde 17e-eeuwse portretschilder gepresenteerd naast deze moderne meesters die zich door hem lieten inspireren. Zo wordt inzichtelijk hoe modern Frans Hals was in hun ogen: ‘Frans Hals, c’est un moderne’.

Haarlem Viert Cultuur

De twee tentoonstellingen zijn voor de stad aanleiding voor een uitgebreid festiviteitenprogramma onder de noemer Haarlem Viert Cultuur. Ook de Stadsschouwburg (100 jaar) en De Toneelschuur (50 jaar) die beide jubileren zijn onderdeel van het programma. Meer over het gehele programma van Haarlem Viert Cultuur vind je hier.

Ontdek meer nieuws