Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Familieworkshops Kerstvakantie
Familieworkshops Kerstvakantie Familieworkshops Kerstvakantie

Foto: Mo Schalkx

Kom Verven als Frans tijdens de kerstvakantie!

Tijdens de kerstvakantie is in het Frans Hals Museum voor het hele gezin wat te doen. Er is de tentoonstelling Frans Hals en de Modernen. Deze laat zien hoe  moderne meesters zoals Van Gogh en Manet geïnspireerd raakten door Frans Hals. Tijdens workshops en familierondleidingen leer je hoe je zelf inspiratie kunt halen uit de werken van Frans!

Verven als Frans

Kom met de hele familie verven als Frans! In deze workshop leer je net zo vlot en bewegelijk te schilderen als de beroemdste schilder van Haarlem. Stap achter de schildersezel en maak zelf een portret onder begeleiding van een ervaren museumdocent. Voor iedereen vanaf zes jaar!

De workshops zijn in Studio H, Frans Hals Museum Hof op 22, 23, 24, 26, 27, 28,29, 30 en 31 december én 2 (alleen 11 uur), 3, 4, 5 en 6 januari om 11 en 14 uur. Een ticket voor de workshop koop je aan de balie op de dag van de workshop voor € 2 per persoon, exclusief geldig toegangsbewijs. Er is plek voor maximaal 20 deelnemers, dus reserveer snel via meet@franshalsmuseum.nl.
Meer informatie over de workshops vind je hier.

Familierondleidingen

Maak tijdens de familie-instaptour kennis met beroemde schilders die goed keken naar het werk van Frans Hals. Een museumdocent leert je ook om anders te kijken; naar kunst én elkaar! Door anders te kijken, zie je veel meer!
Een ticket voor de familietour koop je aan de balie op de dag van de rondleiding voor €5 exclusief geldig toegangsbewijs. Kinderen mogen gratis mee! Er is plaats voor maximaal 15 personen, dus wees op tijd. De tours vinden plaats op 26 december en 2 januar om 14:00. Meer informatie vind je hier.

Liever zelf op stap? Dat kan ook! Ons nieuwe, gratis verkrijgbare familie-boekje maakt je bezoek nóg leuker.

Ontdek meer nieuws