Fotoverslag Opening Thuis bij Jordaens
Fotoverslag Opening Thuis bij Jordaens Fotoverslag Opening Thuis bij Jordaens

Foto: Sam Tobiana

Donderdag 14 oktober was de feestelijke opening van de tentoonstelling Thuis bij Jordaens i.s.m. The Phoebus Foundation. Voor het eerst sinds de lockdown kon er met een beperkt aantal genodigden, na de presentatie met diverse sprekers in de Nieuwe Kerk in Haarlem en een tentoonstellingsbezoek in locatie Hof, weer volop geborreld worden in het nieuwe museumcafé Cleeff Frans Hals.

Het programma in de Nieuwe Kerk werd gemodereerd door regisseur, acteur en multitalent Lucas De Man, presentator van o.a. het AVROTROS programma ‘Man en Kunst’. Na het welkomstwoord van Ann Demeester en muziek uit de tijd van Jordaens door sopraan Brigitte van Hagen en Elly van Munster op theorbe, gaven dr. Katharina Van Cauteren en dr. Marrigje Rikken een toelichting op de tentoonstelling. Het programma werd afgesloten met spoken word door schrijver, dichter en zanger Rick de Leeuw.

Nieuwsgierig? Bekijk hier alvast het fotoverslag en kom daarna natuurlijk snel zelf even kijken naar de tentoonstelling Thuis bij Jordaens in locatie Hof.

Foto: Sam Tobiana

Ontdek meer nieuws