De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Oog in oog met Frans Hals in Eindhoven
Oog in oog met Frans Hals in Eindhoven Oog in oog met Frans Hals in Eindhoven

Frans Hals, Portret van een dame met handschoen, 1645-1650.

14 werken in bruikleen naar Van Abbemuseum

Het Frans Hals Museum heeft veertien werken uit de collectie in bruikleen gegeven aan het Van Abbemuseum in Eindhoven. Daar worden ze tot en met 26 januari getoond in de tentoonstelling Oog in oog met Frans Hals. Het Van Abbemuseum laat je in deze tentoonstelling kennismaken met vernieuwing in zowel het heden als het verleden. De oude meesters uit de collectie van het Frans Hals Museum worden gecombineerd met moderne meesters uit de collectie van het Van Abbemuseum. Daarnaast is aan elk schilderij uit de 17de eeuw een gebruiksvoorwerp uit dezelfde tijd gekoppeld.

Frans Hals, Portret van een dame met handschoen, 1645-1650.

Met een speciale doe-het-zelf rondleiding kun je verrassende overeenkomsten ontdekken tussen kunstwerken die in verschillende eeuwen zijn gemaakt. Zo wordt nieuw licht geworpen op oude kunst en wordt nieuwe kunst in een traditie geplaatst. Slechts enkele weken te zien! Meer informatie over de tentoonstelling vind je op de website van het Van Abbemuseum.

Ontdek meer nieuws