De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

TOON 2018
TOON 2018 TOON 2018

Ontwerp: Virginie Gauthier

Scorpion Dagger, Snowglobe

Binnenkort verschijnt het nieuwe nummer

Op 25 mei presenteert het Frans Hals Museum de vierde editie van het museummagazine TOON. In het blad blikken we terug op het programma van 2017  en laten u snuffelen aan 2018 waarin ‘huismeester’ Frans Hals centraal staat.

Ontwerp: Virginie Gauthier

In het gloednieuwe nummer bekent kunstenaar Jan Andriesse zijn liefde voor de regentenstukken van Frans Hals, en sprak TOON met Erik Kessels van bureau KesselsKramer over de nieuwe huisstijl, met documentairemaker Ruben Terlou over China en met conservator Melanie Bühler over de verwachte tentoonstelling Ruis!. Restaurator Liesbeth Abraham licht toe of de regentenstukken van Hals na restauratie wel zo goed als nieuw te noemen zijn en andere museummedewerkers geven u culturele uittips voor 2018.

Creatievelingen en schrijvers uit verschillende disciplines hebben bijgedragen aan dit nummer. Met o.a. beeldbijdragen van fotograaf Koos Breukel, animatoren James Kerr a.k.a. Scorpion Dagger en Aart Taminiau, documentairemaker, fotograaf en arts Ruben Terlou, Jasper Udink ten Cate a.k.a. Creative Chef.

Scorpion Dagger, Snowglobe

Het magazine wordt elk jaar door een ander aanstormend talent ontworpen. Vormgever Virginie Gauthier gaf TOON dit jaar gestalte. Hierbij werd ze begeleid door Chantal Hendriksen, van Studio Hendriksen.

Met dank aan de Vereniging van Vrienden van het Frans Hals Museum en drukkerij Aeroprint voor hun (financiële) bijdrage.

Ontdek meer nieuws