De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Voorjaarsvakantie in het Frans Hals Museum
Voorjaarsvakantie in het Frans Hals Museum Voorjaarsvakantie in het Frans Hals Museum

Bezoek het Frans Hals Museum met kinderen. Foto: Mo Schalkx

Kindertour in het Frans Hals Museum, Haarlem. Foto: Mo Schalkx

De Meestervervalser door Annemarie Jongbloed, met illustraties van Wendy Panders, Ploegsma, 2022

Schilderen, kindertour, verkleden, speuren en voorlezen

In de voorjaarsvakantie is er veel te zien en te doen voor kinderen in het Frans Hals Museum aan het Groot Heiligland in Haarlem. Kinderen kunnen verkleed op de foto met Frans Hals, meedoen aan de interactieve kindertour of zelf een portret maken tijdens de schilderworkshop. Op 1 maart komt de Haarlemse schrijver Annemarie Jongbloed voorlezen uit haar nieuwe boek De Meestervervalser.

Bezoek het Frans Hals Museum met kinderen. Foto: Mo Schalkx

Activiteiten voor kinderen in de voorjaarsvakantie

Van 25 februari tot en met 5 maart kunnen kinderen zich in het Frans Hals Museum verkleden als schutter en een foto maken bij het wereldberoemde schuttersstuk van Frans Hals waar hij zelf ook op staat. Ook kunnen ze meedoen met de schilderworkshop en de kindertour. Tijdens de schilderworkshop kruipen kinderen in de huid van Frans Hals en maken zelf een portret in zijn beroemde losse stijl. Tijdens de kindertour ontdekken kinderen op een speelse manier de hoogtepunten van het museum. De kindertour zit vol met leuke opdrachten die je anders laten kijken naar de schilderijen én naar elkaar.

Kindertour in het Frans Hals Museum, Haarlem. Foto: Mo Schalkx

Annemarie Jongbloed leest voor uit De Meestervervalser (8+)

Op woensdagmiddag 1 maart leest de Haarlemse schrijver Annemarie Jongbloed tussen de schilderijen voor uit haar spannende nieuwe kinderboek De Meestervervalser. Het boek is te koop in de vernieuwde museumwinkel waar Annemarie die middag ook signeert. Het voorlezen begint om 13:30 en om 14:30 uur en is leuk voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Het signeren in de winkel is vanaf 14:00, 15:00 en 16:00 uur.

Het Frans Hals Museum is gratis tot en met 18 jaar, inclusief vernieuwde speurtocht. Alleen voor de schilderworkshop en de kindertour geldt een toeslag.

Meer informatie en reserveren

Ontdek meer nieuws