De tuin is van 15 tot en met 19 april gesloten voor bezoekers.

Dit beeldmateriaal van het Frans Hals Museum is vrij van rechten te gebruiken voor persuitingen. Download het persmateriaal door erop te klikken.

Bij de actuele persberichten is meestal beeldmateriaal beschikbaar. Het downloaden ervan is wel gebonden aan de onderstaande voorwaarden.

• De digitale beelden mogen alleen worden gebruikt met betrekking tot de bijbehorende tentoonstelling, aanwinst of gebeurtenis in het Frans Hals Museum. Dat geldt voor zowel artikelen in kranten en tijdschriften als voor tv-programma’s en op websites.
  • De eigenaar van het kunstwerk moet altijd worden vermeld.
  • Duplicatie en commercieel gebruik zijn niet toegestaan.
  • Beeldmateriaal bij tentoonstellingen mag niet meer worden gebruikt na afloop van de expositie.
  • De fotograaf van het beeld moet vermeld te worden.
  • Klik hier voor de algemene voorwaarden voor het maken van foto’s en film in het museum

We nemen je graag op in onze perslijst! Schrijf je in voor de perslijst door het formulier in te vullen op de pers pagina.

Voor algemene beeldaanvragen voor persoonlijk, educatief of commercieel gebruik, kun je een e-mail met de objectinformatie en het beoogde gebruik sturen naar photoservice@franshalsmuseum.nl. De inventarisnummers van collectiestukken zijn te vinden in ons collectiesysteem, klik hier.

Voor vragen kunt u terecht bij:

Maaike Koeten
m.koeten@franshalsmuseum.nl

Frans Hals Museum staat graag in de spotlights

Wij zijn erg blij met verzoeken om te filmen in het Frans Hals Museum. Onze schilderijen zijn kwetsbaar en we vinden de privacy van onze bezoekers belangrijk. Daarom hebben we een filmprotocol opgesteld waarin de voorwaarden voor het maken van film- en/ of geluidopnamen in het museum zijn geformuleerd. Filmopnames vinden bij voorkeur op maandag plaats, op andere werkdagen tussen 9 – 11 uur.
Voor meer informatie en aanvragen voor het maken van opnames klik hier.