De Dikke Doe- en Luistertour
De Dikke Doe- en Luistertour De Dikke Doe- en Luistertour

Wil jij weten hoe een schilderij vol schepen en kanonnen ruikt? Dat kan in de Dikke Doe- en Luistertour!

Hof

Partners

Mondriaan Fonds

VSBfonds

Leeftijd

6 t/m 12 jaar

inbegrepen bij je bezoek

In het Frans Hals Museum kun je vanaf 1 augustus iets nieuws beleven: De Dikke Doe- en Luistertour!

De Dikke Doe- en Luistertour is de nieuwe kinderaudiotour van het Frans Hals Museum.

Het is een tour vol kunst, verhalen en opdrachten. Speel onderweg een quiz, luister naar weetjes over schilderijen die je tegenkomt, ga lekker zitten voor een spannend verhaal óf ga zelf aan de slag. Op de route kom je langs verschillende topstukken uit de collectie; van een schuttersstuk van Frans Hals naar een deftig poppenhuis, en van een schip vol kanonnen tot een zaal met behang van goudleer. Bijna alle zintuigen worden geprikkeld: je kunt natuurlijk goed kijken, maar op sommige plekken mag je ook ruiken en voelen!

Met De Dikke Doe- en Luistertour wil het Frans Hals Museum haar collectie leuker en toegankelijker maken voor een jong publiek. Daarom is de tour niet alleen vóór kinderen gemaakt, maar ook mét de doelgroep: reacties van andere kinderen zijn onderdeel van de tour – want iedereen ziet en vindt weer net wat anders.

De Dikke- Doe en Luistertour is speciaal voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar, en gratis bij je bezoek aan het museum. Kinderen tot en met 18 jaar bezoeken het Frans Hals Museum bovendien gratis!

Wil jij ook met je stem in De Dikke Doe- en Luistertour?

Bekijk het kunstwerk en stuur je stem in via de knop hieronder.

Meedoen met jouw stem Meer activiteiten voor kinderen

Ontdek meer activiteit