Gratis Frans Hals podwalk
Gratis Frans Hals podwalk Gratis Frans Hals podwalk

Start podwalk, Frans Hals Museum, Groot Heiligland 62, Haarlem

Gratis podwalk over de wereldberoemde schilder Frans Hals

Met de podwalk maak je kennis met de Haarlemse 17de-eeuwse meesterschilder Frans Hals door naar de stad te kijken en te bedenken dat Frans Hals rondliep op dezelfde plekken waar jij nu rondloopt. Waar woonde en werkte hij? Wie waren zijn opdrachtgevers? Hoe was zijn leven in Haarlem? En waarom zitten zijn portretten en voorstellingen van mensen zo vol leven en beweging?

De podwalk start bij het Frans Hals Museum en brengt je via onder andere de St-Bavokerk aan de Grote Markt (waar Hals ligt begraven) en het Stadhuis naar de Oude Doelen (in de 17de eeuw het clubhuis van één van de schutterijen waarvoor Hals zijn wereldberoemde schuttersstukken schilderde) aan de Gasthuisstraat.

De Nederlandse versie van de gratis audiowandeling is ingesproken door actrice en presentatrice Monic Hendrickx. Er is ook een Engelstalige versie beschikbaar. De podwalk is te beluisteren op je eigen mobiele telefoon via onderstaande QR-code*.

*Als je wat langer drukt op de QR-code op je telefoon kun je de podwalk openen. Of klik op onderstaande button.
De podwalk is ook als tekst te lezen. Klik hiervoor eerst op een stoppunt in de wandeling en vervolgens op het icoontje van een boek.

Start podwalk, Frans Hals Museum, Groot Heiligland 62, Haarlem

Podwalk