Zie Jezelf Anders in Studio F

Curatoren

Angela Tellier

Kickstart Cultuurfonds

Kom anders kijken, meer zien én thuis doen bij het Frans Hals Museum.

In Studio F bekijk je de winnende foto’s van de fotowedstrijd 'Zie Jezelf Anders'. Ook kun je er luisteren naar een mini-masterclass van fotograaf Angela Tellier. Zij deelt alle tips en tricks die belangrijk zijn voor het maken van een tof portret. Zin gekregen om zelf aan de slag te gaan? Maak dan ter plekke een foto, of oefen thuis nog even door.

In Studio F is van alles te beleven. Vanaf 5 juni kun je daar online een digitale fotoworkshop bekijken van kunstenaar Angela Tellier. Je gaat met behulp van een video, ter plekke of thuis, aan de slag met een zelfportret, maar dan net even anders dan je gewend bent. Met foto’s maken, kijken en klikken… En het leuke is dat je de video niet alleen in het museum zelf kunt bekijken, maar ook kunt meenemen voor thuis. Deel na afloop je foto met ons en wie weet is jouw zelfportret binnenkort op het scherm in het museum te zien.

Kunstenaar Angela Tellier geeft tips hoe jij jouw foto kunt maken

Bekijk de opdracht voor thuis
Tentoonstelling: De winnende portretten van de fotowedstrijd

Het Frans Hals Museum organiseerde begin 2021 de fotowedstrijd ‘Zie Jezelf Anders’ in samenwerking met kunstenaar Angela Tellier om bezoekers online te blijven inspireren tijdens de lockdown. Dat er behoefte was aan zo’n creatieve activiteit voor thuis, bleek uit de meer dan 500 inzendingen van mensen die de uitdaging van de wedstrijd aannamen en een zelfportret maakten zonder nadruk te leggen op hun gezicht.

En de winnende foto’s zijn nu te bewonderen in Studio F. Ben je benieuwd waarom juryleden Ann Demeester (museumdirecteur), kunstenaar Angela Tellier en Kirsten van de Haarlemse Kinderraad  juist déze foto’s als beste beoordeelden? Kijk dan de prijsuitreiking terug via de knop hieronder.

Kunstenaar Angela Tellier presenteert de winnende foto's in Studio F

Prijsuitreiking terugkijken