Adjunct-directeur Denise de Boer wordt kwartiermaker nieuw museum
Adjunct-directeur Denise de Boer wordt kwartiermaker nieuw museum Adjunct-directeur Denise de Boer wordt kwartiermaker nieuw museum

en neemt afscheid van het Frans Hals Museum

Adjunct-directeur Denise de Boer wordt per 1 maart kwartiermaker voor een nieuw kunstmuseum in Almere en neemt daarmee, na bijna vijf jaar, afscheid van het Frans Hals Museum. Denise is voor deze functie gevraagd en krijgt als taak de vertaling te maken van een plan naar een daadwerkelijk museum, inclusief organisatie en gebouw.

Afscheid

Denise: “Mijn vertrek is er een met dubbele gevoelens. Ik ben trots op wat Ann Demeester en ik samen met het team in een korte tijd hebben weten neer te zetten: een vernieuwd Frans Hals Museum met een eigentijdse programmering, een aantrekkelijke huisstijl, een uitgewerkt verbouwplan en eigen inkomsten die inmiddels zijn opgelopen tot 45%. Ik heb er met groot plezier gewerkt en ga de dynamiek en collega’s missen. Het Frans Hals Museum is een instituut van internationale allure en heeft een enorme potentie om nog meer te kunnen betekenen voor de bezoeker en bewoner van Haarlem.”

Lees hier het interview dat Denise gaf aan het Haarlems Dagblad op 7 februari 2020.

De taken van Denise de Boer worden voorlopig overgenomen door Margot Gerené.

Ontdek meer nieuws