Op dit moment is locatie HAL gesloten, op 12 april opent HAL weer met de tentoonstelling The Art of Drag

Beeldmacht
Beeldmacht Beeldmacht

Gina Beavers, Mona Lisa Nail, 2015, acryl op doek, 61 x 45,7 cm, The Hott Collection, New York, foto: Jeff McLane

Curatoren

Melanie Bühler

Mondriaan Fonds

Fonds 21

VriendenLoterij

Goethe-Institut Nederland

Vereniging Vrienden van het Frans Hals Museum

Kunst van Kritiek
in tijden van TikTok

Ontstaan in de jaren ’60 van de vorige eeuw, een comeback in de vroege jaren ’90 en nu weer helemaal actueel: institutionele kritiek.

In drie dynamische tentoonstellingen en onder de titel Kunst van Kritiek presenteert het Frans Hals Museum de stroming waarin kunstenaars de kunstsector en de rol van kunst in de maatschappij onder de loep nemen.

De eerste tentoonstelling, ‘Beeldmacht, Kunst van Kritiek in tijden van TikTok’, onderzoekt wat de plaats en betekenis is van kunst in een digitale samenleving, die beheerst wordt door beeld. Het resultaat is een actuele, internationale groepstentoonstelling van 20 hedendaagse kunstenaars, te zien tot en met 20 september in locatie Hal.

Kunstenaars

A Maior, Louise Ashcroft, Gina Beavers, Tony Cokes, Tracey Emin, FLAME, Sylvie Fleury, Andrea Fraser, Florence Jung,  Sarah Lucas, Marlon Mullen,  Ima-Abasi Okon, Jaakko Pallasvuo, Heji Shin, Cole Speck, Tenant of Culture, Betty Tompkins, Nora Turato, Christine Wang, Dena Yago.

Meer
over het drieluik Kunst van Kritiek
lees je hier
.