Fonds 21 EXTRA bijdrage voor project Inspire Fellowships
Fonds 21 EXTRA bijdrage voor project Inspire Fellowships Fonds 21 EXTRA bijdrage voor project Inspire Fellowships

Fonds 21 EXTRA

Fonds 21 geeft, onder de titel Fonds 21 EXTRA, culturele organisaties en gezelschappen die voorbeeldstellend zijn en/of gericht op samenwerking en kennisdeling de komende jaren de ruimte om in te zetten op de onderwerpen innovatie, digitalisering, publieksontwikkeling, behoud van kwaliteit en het betrekken van de jongere generatie. En bovenal om de kansen te benutten die de huidige tijd zichtbaar maakt.

Frans Hals Museum: Inspire Fellowships

Het Frans Hals Museum ontvangt een Fonds 21 EXTRA bijdrage van € 310.000 voor het project Inspire Fellowships. Jonge curatoren gaan hierin samen met 15- tot 18-jarigen en het museum op zoek naar nieuwe vormen van programmeren en communiceren. De dialoog die ontstaat uit de nieuwe perspectieven die deze Fellows en de jongeren met het museum delen, doet bestaand én nieuw publiek anders kijken naar kunst, en zo meer zien.

Directeur Ann Demeester: “We zijn heel trots op en dankbaar voor de Fonds 21 EXTRA bijdrage aan de Inspire Fellowships. Door corona dreigen de kansen voor jonge curatoren om verfrissende ideeën in de praktijk te brengen, maar ook het bereiken van nieuw publiek te stagneren. Met deze Fonds 21 EXTRA bijdrage kan het Frans Hals Museum zich de komende drie jaar inzetten voor de duurzame en brede ontwikkeling van talent, bezoekers en het museum zelf.”.

Ontdek meer nieuws