Winnaar Site of the Year
Winnaar Site of the Year Winnaar Site of the Year

Het bureau Build in Amsterdam won op vrijdag 15 februari de e-commerce Site of the Year award tijdens de conferentie van Awwwards in Amsterdam. Ze wonnen deze prijs voor de derde keer, dit maal met de website van het Frans Hals Museum. Build in Amsterdam is het enige bureau dat deze prestigieuze, internationale prijs voor derde keer op rij won.

Uit het juryrapport:

“Frans Hals balances playful with functional effortlessly, with intrigue on every scroll and interactions a-plenty. It’s a joy to explore!”

Awwwards is een internationale organisatie die het talent van webdesigners, developers en creative agencies promoot.

Nieuwe identiteit

Eind maart 2018 is het vernieuwde museum gelanceerd, met een vernieuwd programma, een frisse nieuwe huisstijl van KesselsKramer en een nieuwe communicatiestrategie. In het vernieuwde Frans Hals Museum staat de ontmoeting centraal: tussen oud en nieuw, verfstreken en pixels, kunstkenner en inspiratiezoeker. MEET AT is het nieuwe credo van het museum. Ontmoeten is de rode draad in de communicatie.

In samenwerking met Build in Amsterdam is de nieuwe website ontwikkeld, waarin de nieuwe huisstijl van KesselsKramer is vertaald naar een online vorm. De website onderscheidt zich door een speelse vormgeving, die de bezoeker uitnodigt tot het verder ontdekken van aantrekkelijke content. De PLAY-sectie laat de gebruiker op een ludieke manier kennismaken met de combinatie van oud en nieuw.

Binnen de nieuwe website is de collectie een belangrijk en aantrekkelijk gepresenteerd onderdeel. De gebruiker kan door ruim 180 hoogtepunten bladeren, zoekend op kleur, periode, medium, kunstenaar of random. De werken zijn voorzien van een publieksvriendelijk geschreven toelichting.

Ontdek meer nieuws