Frans Hals Museum in culturele podcast Topstukken van VriendenLoterij
Frans Hals Museum in culturele podcast Topstukken van VriendenLoterij Frans Hals Museum in culturele podcast Topstukken van VriendenLoterij

Foto: S.van Balveren

Albert Verlinde interviewt Ann Demeester over haar Topstuk uit het Frans Hals Museum

Culturele podcast

Nu de culturele instellingen gesloten zijn, besloot de VriendenLoterij een culturele podcast te ontwikkelen. Hierin vraagt Albert Verlinde, ambassadeur van de cultuurloterij, experts van musea, theaters en andere instellingen naar hun meest opmerkelijke objecten en de verhalen daarbij. Ook Ann Demeester ging met hem in gesprek over haar Topstuk uit het Frans Hals Museum. Deze en twee andere afleveringen van ‘Topstukken’ zijn vanaf vandaag voor iedereen kosteloos beschikbaar, via de reguliere podcastplatformen zoals Spotify en Apple Podcasts.

Elke dinsdag wordt de reeks aangevuld met een nieuwe aflevering. Op het programma staan onder meer het Nederlands Fotomuseum, het Fries Museum, het Rijksmuseum en het Spoorwegmuseum.

Albert Verlinde: “Als groot cultuurliefhebber vind ik het verdrietig dat veel van de prachtige cultuur in ons land maandenlang niet toegankelijk is. Ik hoop dat we via deze podcast iedereen in Nederland kunnen blijven inspireren.”

Foto: S.van Balveren

Loterij helpt cultuur toegankelijk te houden

De VriendenLoterij steunt sinds 1961 organisaties, waaronder het Frans Hals Museum, die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Dit doet de loterij vanuit de overtuiging dat cultuur kwetsbaar is en bescherming verdient. Dankzij de deelnemers kan de loterij jaarlijks een financiële bijdrage doen. Dit jaar ging er 84,3 miljoen euro naar 77 culturele organisaties. “Door deze crisis is dat relevanter dan ooit,” zegt Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships VriendenLoterij. “Toen duidelijk werd hoe zwaar dit de culturele sector treft, zijn wij meteen gaan nadenken hoe wij onder deze ongekende omstandigheden instellingen extra kunnen helpen. Hopelijk biedt deze podcast wat extra steun om toegankelijk te blijven en mensen te blijven inspireren.”

Podcast voor iedereen toegankelijk

‘Topstukken’ is kosteloos te beluisteren via bankgiroloterij.nl/podcast en alle reguliere podcastplatformen, zoals Spotify en Apple Podcasts. Meer informatie is te vinden op bankgiroloterij.nl/podcast.

De aflevering over het Frans Hals Museum luister je hier

Ontdek meer nieuws