Haarlem Cultuur Weekend
Haarlem Cultuur Weekend Haarlem Cultuur Weekend

Foto: Caroline Coehorst

Binnentuin van Frans Hals Museum - Hof. Foto: Margareta Svensson

Dit weekend is er van alles te beleven in Haarlem, en zo ook in het Frans Hals Museum: het Haarlem Cultuur Festival, de Haarlemse Cultuurnacht en de Open Monumentendagen! Hieronder geven we een overzicht van alles wat er te doen is in het museum.

Haarlem Cultuurfestival

Allereerst start op zaterdag 8 september het Haarlem Cultuurfestival. Zowel zaterdag als zondag is de huidige tentoonstelling Rendez-vous met Frans Hals te bezoeken, maar daarnaast vinden er allerlei activiteiten plaats. Hal is gratis toegankelijk, en Hof bezoek je met 50% korting! Meer info over het programma vind je hier.

Foto: Caroline Coehorst

Haarlemse Cultuurnacht

Tijdens de Haarlemse Cultuurnacht op zaterdagavond 8 september beleef je het Frans Hals Museum – Hof nét even anders! Pak één van de turbotours en raas in rap tempo langs hoogtepunten uit de tentoonstelling, sjans in onze Salon of maak je eigen 17e-eeuwse ‘pleepapierportret’ á la Nina Katchadourian. Deze avond start om 20 uur in locatie Hof. Meer info vind je hier.

Open Monumentendagen

Tijdens de Open Monumentendagen zijn in heel Nederland meer dan vierduizend monumenten te bezoeken. Zo ook beide locaties van het museum, Hof en Hal. Hof is gebouwd tussen 1607 en 1611 als Oudemannenhuis en de Vleeshal van locatie Hal is gebouwd door stadsbouwmeester Lieven de Key, in 1602-1603. Lees hier meer over onze gebouwen, en hier over de Open Monumentendagen.

Binnentuin van Frans Hals Museum - Hof. Foto: Margareta Svensson

Ontdek meer nieuws